söndag, augusti 26, 2007

Glocalnet

Eftersom jag är lat, ska jag nu göra det lägsta man kan som bloggare. Men det är okej, för jag är trött. Jag ska copy-pasta ( [kåppy-pejsta] , inte [kåppy-spaghetti] ) från min andra dagbok.

igår 21.06 Kungörelse

Med motiveringen: "visst, det är ett småslampigt namn, men ser inte cykeln också väldigt tärd och välanvänd ut?" döper jag härmed min cykel till Run Around Sue. (Tack, Johanna, för de visdomsorden!)

Själv ville jag gå ut och slå en lokaflaska i cykeln, men Melody tyckte att det var brutalt.
"Så gör man ju med båtar! Man krossar en champagneflaska mot dem!"
"Ja! Med BÅTAR. Men det här är din baby. Jag tycker synd om dina framtida barn."
"Haha, jag ska slå mitt barn i huvudet med en champagneflaska istället för dop!"
...

Och mot invändingen att CYKLAR SPRINGER INTE (som jag i och för sig kan hålla med om), så säger jag bara: nej, men jag kan bli tvungen att springa MED cykeln, ifall den är så fallfärdig som den ser ut.

Tack för aktivt deltagande, eller bara slöläsning som ger upphov till frågan "vafan bryr hon sig så mycket om sin cykel för?"

Och så vill jag bara säga att jag börjar komma in i livet här nere, det är ganska mysigt, men jag saknar folket. Jag började tänka på bussen igår vad jag skulle sakna mest med Umeå. Vet ni vad som dök upp i mitt huvud? Inte på en klar förstaplats, men ändå av betydelse - reggaechauffören. Gud vad jag kommer sakna att bittert vänta på bussen i snålblåst med rinnande näsa, för att med en plötslig värme hoppa på bussen, musiken säger "Ta det lugnt, det löser sig." och Mannen nickar att "Jovisst, inga problem."

Det får mig alltid att le.

igår 21.10 Ps.

(Och eftersom jag är ensam på min födelsedag ska jag sitta hemma och se Pride & Prejudice, böla och äta kladdkaka. Score!)

idag 21.54 Sked i benet eller gaffel i ögat?

Men kul.

Run Around Sue har fått punka. Och inte vilken punka som helst. Första tanken vara att jajävlar, vad skruttig hon var. Men. När ordningen i cykelstället är följande blir man lite misstänksam:

Punka. Punka. Punka. Däck saknas helt. Punka.

Och då ska vi också betänka att det var typ 10 cyklar i det stället.

Jag såg ut lite som Alex i Clockwork Orange där jag gav mig ut i nattmörkret med cykelpumpen. Jag kände också att ifall jag stötte på en jävel som tömde min cykel på mer luft skulle jag nog också börja bete mig som honom. Mer ultraviolence åt folket!




Inga kommentarer: