torsdag, oktober 04, 2007

Vi behöver inte ens gränsvakter idag...

I don't do instructions, som Der Wunderbar Kajsbaer brukade säga.

Jag
visste att vattnet skulle stängas av idag, men jag visste också lika säkert att det var mellan tio och ett, precis som förra gången. Jag visste också i bakhuvudet att om jag hade lite fel gjorde ju det ingenting, för jag är ju ändå på föreläsningar.

Men nu
vet jag att min enda sovmorgon på väldigt länge är kombinerad med avstängt vatten från 8.00.

Lite sur sylt på kakan är att jag vaknade 7.35, men jag snoozade till 8.10. Lägg ihop matten så ser du varför jag för en gångs skull är glad att jag aldrig häller ut vattnet i min vattenflaska, hur ohygiensikt mamma än tycker det är.

Den stora frågan just nu är om det går att tvätta sig i 1 dl vatten. Säkert sa Bill, Du vet inte förrän du har provat, sa Bull.

Bodil säger ingenting, hon sitter och morrar.

Inga kommentarer: