tisdag, mars 18, 2008

Twenty-four

Det börjar bli uttjatat att gnälla på att jag inte har internet, och därför har jag bestämt mig för att MacBeth i större utsträckning ska få följa med mamma på jobbet.

Inte som att jag hade mycket av ett val ändå när jag lyckades bli den självutnämnde sekreteraren i projektgruppen. Ibland behövs bara en spark där bak för att få ändan ur vagnen, tummen ur röven, lyfta på cementarslet, valfri analogi som innefattar en rumpa.

Vad finns att säga om mitt liv? Jag är så upptagen med att leva att jag inte har tid över att reflektera över det.

Veckans roligaste varmaste mest underbara tanke var gårdagens insikt att jag och M kommer att fira hennes födelsedag i Paris el. dyl. och min födelsedag i vår gemensamma lägenhet.

Peppar peppar ta i trä.

Det är så nära, så riktigt, men det går inte att ta på. Ungefär som immaterialrätt.

And You're raising these twenty-four voices
With twenty-four hearts
With all of my symphonies in twenty-four parts
-Switchfoot

Inga kommentarer: