fredag, juni 08, 2007

(Intermission)

Jag har egentligen paus härifrån tills jag fått upp Stockholmsbloggen. Men idag är jag i valet och kvalet, jag är ömsom glad, ömsom förbannad.

De tråkiga nyheterna först. Igår fick jag tag på en traktor. Idag hade den gått sönder. Tillbaka på ruta ett.

De bra nyheterna. Jag står först i kö på en lägenhet 10 minuter från Lunds centrum, 39 kvadrat, stor balkong, helkaklat badrum, tvättmaskin och torktumlare. Enda kruxet är att den går på ca 4000 i månaden.

Yikes.

Men jag försöker övertala mig själv att jag ju tjänar pengar varje månad på att inte röka, inte snusa och inte dricka. Eller?

Hjälp, var mitt ställföreträdande samvete! Säg mig vad jag ska göra!

3 kommentarer:

Skymningsbarn sa...

Låter som en lyxig lägenhet, jävligt lyxig.. så är du rik nog så ska du ju ta den, är du tattare som alla andra så får du leta vidare.. :)

haha.. btw så blir vi enda klassen utan traktor/lastbil. ;)

Skymningsbarn sa...

jo, just ja, jag tackade nej till ett antal lägenheter som var för dyra eller låg på fel plats.. tex sånna som låg krig 4000 och sånna vid holmsund etc.. MEN det är din studieskuld á 7500 kr, och klarar du på att leva på 3500 så great! jag klara mig ju på mindre än så, all costs included! min lgh kostade 2000+studiebidrag á 1050..
Personligen skulle jag ha tackat nej till lghten.. men det är jag det.. och orka att jag skrev två kommentarer bara för att jag råka trycka enter för snabbt ;)

Wadde sa...

Personligen tycker jag att gränsen går vid 3000:- i månaden, men men, med tanke på att det är en rätt lyxig lägenhet kanske det kan vara värt det ändå. Själv tror jag inte att jag skulle tagit den, men å andra sidan, det kan ju vara en idé att ta den och pröva ett tag, typ fram till jul eller nåt, och om du tycker att det är för dyrt kan du ju byta då?