lördag, december 22, 2007

Julstädning

Jag "julstädar".

I nuläget betyder det ungefär att jag flyttar runt på lite saker och sitter mycket vid min dator. Men I shall prevail!

Det ska vara skinande rent på mitt rum come nighttime. Och nu skriver jag på svengelska.

Julstädning innebär också att jag äntligen börjar slänga onödiga saker, och flytta över CD-skivor till mitt iTunes bibliotek. Hittills har jag slängt 2 mascaror och 5 burkar med linsvätskor, samt laddat över 7 skivor. Dessutom har jag hittat (i runda slängar) 42 kg böcker jag vill ha med mig till Lund. Ej bra.

Som en sista observation kan jag påpeka att det är riktigt fräckt att skriva på en vit laptop när man har hor-rött nagellack. Rörelserna blir så mycket mer accentuerade.

Kommer snart: Tankar om Förtrollad.

Inga kommentarer: