torsdag, mars 19, 2009

Igår

Min dag igår, ville ni höra om den? Eftersom grannen ovanför har fest kan jag ju lika gärna dra historien (men...oj? Är de så hänsynsfulla att de la ner musiken vid 23? Jag ska omvärdera dom, helt klart!).

Dagen började alldeles briljant med att jag vaknade halv tio, inte klockan sju. Varför är i sig en alldeles egen historia, den kommer senare. Under de timmar jag sov som ett nyfött barn skulle jag egentligen ha läst ut Män som hatar kvinnor - det blev ju inte så. Jag hade dock fortfarande inte gett upp idén på det, eller hoppet om det, snarare. Eller jo, det hade jag, men jag ville inte inse det. Jag fick skynda iväg till bokhandeln där jag hade lite off-schedule work att fixa. Det gick bra, men jag var fortfarande sjukt stressad. För att förstå mig kanske jag borde dra mitt schema, allt blev mycket värre av löften till vänner och en sent inplanerad (morgonen före) intervju.

Vakna tidigt - läsa klart boken - bokhandeln - plugga på SOL/äta lunch - gå på föreläsning (men gå tidigare för att...) - sticka till Malmö (jobbintervju) - tillbaka till Lund - äta middag på Helsingkrona med vänner - bio med A.

Och hela min vecka har sett ut nästan så här, därför var jag så nära ett nervvrak jag någonsin är under dagen. Jag skällde ut min mamma i telefon på väg till jobbet för att hon pratade för sakta. Inte okej. Det har också lett till att mama&papa börjar fråga ut mig om jag jobbar för mycket och de är oroliga för att jag håller på att gå in i väggen. Jag flyttar konstant på väggen just nu, jag vägrar gå in i den. Så lät det inte i mitt huvud igår. När jag skyndade till lunchen med A var jag lite sen och hade redan samlat på mig två spydiga sms. Jag sa till mig själv om och om igen "Säger han något elakt nu går jag hem. Jag lovar, säger han något elakt vänder jag bara om och går hem."

Tack och lov var det första han sa "Eh...hur är det med dig? Du ser pressad ut." Det var precis vad jag behövde, det och en axel att vila huvudet mot 2 sekunder. Tack för det, det räddade mig. Det blev inget plugg på SOL, men en lugn och skön lunch på en och en halv timma, vilket var vad jag behövde för att ladda om batterierna. Därifrån blev dagen bara bättre, från att jag ville hoppa ur mitt eget huvud till att bli en bra dag.

Föreläsningen var sjukt rolig, den handlade bl.a. om el-killen som mörkerlade hela Övertorneå.

Intervjun i Malmö gick bra, jag fick sommarjobbet på plats. En sommar på försäkringsbolag, jajjemen!

Middagen med vännerna var helt fantastiskt jättemysig.

Bion med A var oväntat bra.

Dagen slutade på det hela taget på plussidan.

Inga kommentarer: