söndag, september 02, 2007

Renskötaren rapporterar.

Jag vet att jag är sämst på att skriva.

Det är bara det att det har hänt så otroligt mycket på sista tiden. Man blir sliten av att börja plugga på universitet, ska ni veta. (Och ja, jag vet att 50% av mina trogna läsare redan har gått ett år.)

Idag var det vår första sittning. Temat var jul, vår grupp hade hand om Rudolf med röda mulen. I morse knepade jag till och med ihop en limerick till oss medan jag schamponerade håret. (Man tänker så bra då.)

Det var en tomte från Rhen,
Som i köket hade en ren.
Den var hooked på bensin,
Men han sa "nu får det va' fin!",
Och numer är renen ren.

Inte helt illa för ett två-minuters-knåp. Tillbaka till sittningen, så säger jag ett ord. Kaos. Femåringar är mognare. Ta det inte på fel sätt, jag hade ganska kul ett tag, och min grupp är verkligen underbar, men det var bara för mycket, på något sätt. Jag hade förberett mig på en sen kväll, men nu sitter jag här, halv två i mörkret med en kopp te och Marit Bergman i stereon. När det var dags för efterfest kände jag och M (inte att förväxla med M) att det inte direkt var vår högsta önskan att klämma oss in på Sydskånska med alla fulla personer. Ja, jag var nykter, och jag står för det.

På tal om det, är det illa om man fyra dagar in på terminen får höra att "Jag tror du kommer bli klassens mamma"? När jag berättade det för M (inte att förväxla med M som ej ska förväxlas med M från första början) skrattade hon och sa att det var så jag. Jag får nästan hålla med. Förra gången jag var ute drog jag med en tjej hemmåt så hon skulle slippa två major dipshits. (Hennes hemmåt, inte mitt.) Idag däremot tog jag och M (som inte bör förväxlas med M, som inte skall förväxlas med M som faktiskt är den som inte alls bör förväxlas med M) hand om kille i klassen som var så dyngrak att han inte kunde stå - än mindre gå- själv. Det var intressant att baxa honom genom hela stan. Han var Di Leva, han var Carl Bildt, han var en tysk en dansk och en Bellman, han ställde sig och pissade framför Grand Hotel. Tur att han var en snäll drunk - det var en överlag mycket trevlig promenad.

Jag tror jag kommer sälja tillbaka min biljett till nästa sittning. (Men den stora ska jag gå på. Kavaj och Lilla Svarta i AF-borgen låter väldigt kul.)

Inga kommentarer: