torsdag, mars 29, 2007

Egolurar

Jag har köpt egolurar. Klaras ord, men det kunde inte vara mer rätt. Jag vill inte låna ut dom, bara lyssna lyssna lyssna.


Det enda problemet hittills med dessa underbara lurar är att de har fört med sig en knäpp biverkning. Eller så är det Silverfiskens fel. Med musiken han tipsat om, och med de nya hörlurarna, lockas jag till att sjunga högt där jag går i min ensamhet. Alternativt mima, vilket inte heller ser så friskt ut.

Men jävlar vilket drag det blir.

Idag har jag haft en uppåt-neråt-dag. Jag är en sinuskurva, som Yang skulle sagt. Flying high med att veta att jag gjort bra ifrån mig på biology internals och engelska mocks. Köpt balbiljetter. Dessutom köpte jag balskor från DNA i förrgår.

Tagit det lugnt. Chillat. GÅTT hem från skolan (nätt promenad som skulle tagit cirkus en timme i min slötakt, men så fick jag vänta 45 minuter på Draggen också).

Och så neråt. Dålig magkänsla. Antingen är det ångest, latten (jag tror jag är svag när det kommer till koffein) eller sociala drawbacks. Tankar som jag förmodligen inte har grund för, men när jag inbillar mig saker sitter det fast. Rejält. Men det blir bättre.

Och livet är ändå ganska bra. Tror jag. Och för att det ska fortsätta vara bra måste jag plugga Bismarck nu. Värsta polers vi är. SÅ tajta.

Inga kommentarer: