tisdag, mars 13, 2007

How to kill a Delicatoboll

Nu tog mitt kaffe slut.

Men det är inte det som detta inlägg ska handla om. Det ska handla om chokladbollar. Delicatobollar. Here's the deal:

Johanna kastar delicatobollen mot väggen innan hon öppnar plasten. Detta för att bollen ska bli mer som en puck (dvs platt) och lättare att ta små bitar av. Kan också ha något att göra med att hon älskar hocky, men det är en annan diskussion. Jag tog ett blad ur Johannas bok, och slår till min delicatoboll, much like a flugsmälla. Resultatet är väl synligt och synnerligen snabbt genomfört. Helt i stil med att kasta bollen i väggen. (Fast den glider inte ner på golvet och får en extra tillplattning på helt fel ställe.) Alexandra hävdar att det är helgerån att förstöra formen på en delicatoboll. En delicatoboll ska vara delicatobollsrund.

Mucho intressant uppfattning, som vi kanske någon dag spinner vidare på. Och för övrigt har jag extrem Veronica Mars abstinens. Looooogan! och Duuuuuncan! Snyft och Böl och uppryckning. Måste hålla mig till påsklovet.

(En minut till kafeterian stänger, och kaffet är ändå inte värt 6 kr. Smyghöjning på ca 100% efter sommarlovet togs emot med spridda bu-rop och många hämndaktionsplaner. Detta är vad vi kallar cirkelkomposition.)

Inga kommentarer: