lördag, augusti 09, 2008

En lördag i Umeå

Det var konfirmation borti vägen på lördagen.

Trevlig tillställning. Jag gillar mina systersöner...vilket ju uppenbarligen är en bra sak. Jag blir så stolt över de små liven. Det enda som stör mig är att de är bra mycket mer musikaliska än vad jag är, och än vad jag någonsin kommer bli. Det, och att de har bra hår.

(Den äldste har äntligen lyssnat till the voice of reason och insett att han begåvats med britrock-hår för att göra - britrock. Det funkade bara inte till heavy metal. Och huruvida man kan göra britrock när man inte är britt är en helt annan fråga.)

Jag har idag haft en mycket...annorlunda "förfest". Det betyder helt enkelt att jag har varit på konfirmation och familjefestligheter hela dagen, för att ta en paus hemma, se Simpsons, och läsa mark- och miljörätt. Jo, jag vet, jag är också förvånad. Nu ska jag snart ta bussen till stan. Mama&Papa kan inte förstå varför i helskotta jag åker ut kvart i elva (det är ju då man kommer hem!).

Veni, vidi, vici bitches!

Inga kommentarer: