onsdag, augusti 13, 2008

Om en förkylning i juli

Storstädning, och inte bara i huset. Nej, jag sitter faktiskt och städar ur min gamla dator, så att den inte ska lagga så mycket när mamma ska försöka lyssna till Naturmorgon. Det är lite sentimentalt, men ändå frigörande att radera så många gamla filer. Och de flesta har jag ju fört över till den nya datorn ändå.

I övrigt vaknade jag igår morse och kände att något var...fel. Det tog mig någon sekund att registrera att jag hade ont i halsen. Det onda som jag vet innebär en förkylning. "Mamma, jag är sjuuuuk!" ropade jag när hon gick förbi dörren.

"Jag med! Jag har ont i halsen."

"Jag meeeeed."

Så nu sitter jag här och är sjukling (mamma den jäveln verkar däremot ha repat sig). Jag missbrukar även min gode vän Der Wunderbar Kajsbaers kur att dricka citron-honungs-vatten med ingefära. Är det någon som sitter inne med en alldeles underbar och effektiv huskur? Skriv!

Snörvliga hälsningar,
Eder tillgivne,
Semikolon

1 kommentar:

Yang Wu sa...

Vad sägs som vitlöksklyftor i öronen?