fredag, augusti 08, 2008

Vad gör du nu för tiden, varför hör du aldrig av dig?

Hej.

Jo, det var ett tag sen, jag vet. Vad hände? Livet hände. Jag har hunnit med - sen sist - en terminstenta, en tågluff, en sverigeresa och nästan ett helt sommarlov. Jag har minnen för livet, även om jag det är desto mindre bra ställt i min plånbok. Eller...kvitton finns där nog. Tågluffen är för stor för att berätta om. Det går inte att berätta om den med en början, en mitt och ett slut, med en poäng, att förmedla den, att ens berätta övergripande. Den kommer visa sig genom små berättelser, små anekdoter, små tillbakablickar. Men den finns där, och den vill berättas.

En annan sak som hände, en bra men en dålig sak. Egentligen är den bra. Y kom in på den utbildning i Kanada som han ville in på. Det är jag glad och stolt över. Det tråkiga är att han ju inte längre finns kvar i Sverige. om du läser det här, tänk dig att jag skickar dig en riktigt stor kram!

Andra bra saker? Der Wunderbar Kajsbaer kom in i Edinburgh. Skottland nästa, för mig. Fast nej, det får bli i februari, jag har tänkt spara pengar tills dess...Fast...Nu slår det mig. Är Skottland verkligen till sin fördel i februari av alla månader? Men det kan inte hjälpas. Och kanske - förhoppningsvis - har också E tagit sig dit då? Fingers crossed.

Nu ska jag sova, för tidigt imorgon måste jag upp för en konfirmation. Inte min egen, såklart, den tiden är sedan länge förbi, utan min systersons. Jag tänker satsa på ett helhjärtat närvarande imorgon, eftersom jag ska ut imorgonkväll, och kommer vinna pris för "dräggigaste moster på söndagsgudstjänsten". För att vara en konfirmation måste vi upp okristligt tidigt. Men jag biter i det sura äpplet, det har ju de stackars pojkarna gjort för mig.

Men nu ska jag ha lite skönhetssömn. Jag tänkte väga upp det rent kosmiskt med lördag - fabulous, söndag - skabb. Det blir ett helt okej medelvärde på det.

Puss.

Inga kommentarer: