söndag, februari 11, 2007

Down by the riveeeer...

Livet är bra. Jag har en godispåse bredvid mig och det har inte du. Och så drog Moa med mig ut på en picknick att det absolut inte gröna. (Gelebåtar! Det är år och dar sedan! Mums.) Så vi gick på en promenad ner till älven och hade en mycket mysig lunch, i form av tonfiskröra och baby-plommontomater på baguette. Och varm choklad. Så klart. Det var en mycket rolig utflykt, även om jag glömde mina vantar hemma. Som tur är har jag numer ALLTID med mig extra sockar.


På tal om att glömma vantar och kyla, är ingenting sig riktigt likt efter -25C. Så är det bara. Halva vintern har jag gått runt och småhuttrat i -5C, för att få en köldchock när vädret plötsligt kom på att "Oj fan. Det är visst januari. Snabba ryck nu gubbar!" Min nya tumregel säger "Fryser man inte om tänderna är det inte kallt".

Jag har även börjat fundera över ett nytt fenomen i min klass. USB-minnen. Användandet av dessa har ökat explosionsartat efter jullovet. Det kan ju visserligen ha någonting att göra med alla uppsatser som ska in, för att inte tala om Extended Essay. Jag vet att mer än en av oss skulle låst in sig på en toa (eller liknande trångt utrymme) för resten av terminen om datorn kraschat just efter ctrl+s av final draft.
Nu ska jag ringa ett krissamtal till min ledsagare och kompanion i nervösa sammanbrott; Kajsa. Hon ska få ge mig råd om min förbannade TOK-essay.
Så glöm för i helvete inte sockarna.

Inga kommentarer: