lördag, februari 03, 2007

Spelar det verkligen någon roll?

WELL.

Matteportfolion är inlämnad och jag har nästan gjort en biologirapport. Vill bara meddela att jag kommer gå under. ("Men vad spelar det för roll om hundra år?" à la Bamse-visan). Vilket ledde till att jag igårnatt, när jag äntligen lagt ifrån mig "Liftarens guide till galaxen", höll på att få en ångestattack. Som tur var smsade min räddare i nöden mig: "är du vaken?".

Vilket ledde till ett mysigt midnattssamtal med Melody om allt mellan himmel och jord, men mest om framtiden.

Och nu till min interna debatt dom senaste dagarna. Har dom här veckorna egentligen så stor betydelse för mitt liv? Spelar det verkligen så stor roll om jag lämnar in skitrapporter, eller gör det absolut ingenting? Kommer jag titta tillbaka på dom här veckorna om 5 år och tänka "Jeeesus, va fan oroade jag mig för?".

Fan va livet är hårt. Men ikväll ska jag i alla fall se Parfymen! Ett välkommet avbrott i min stressiga vardag...eller, helg, som det ju faktiskt är.

Inga kommentarer: