tisdag, juli 31, 2007

Hemma med det sjuka barnet inom mig

Jag är förresten hemma sjuk idag. Det är skönt, men ni anar inte vilka kval jag hade när jag skulle sjukskriva mig.

Jag svär, på 12 års skolgång har jag skolkat kanske EN lektion. Jag är inte säker. Det kan vara så att jag försov mig. (Vilket i sig inte är skolk.)

Till slut bestämde jag mig för att lyssna till min kropp, för en gångs skull. Varje gång jag såg mig i spegeln stirrade nämligen puffiga, lätt röda, feberglansiga ögon tillbaka förebrående.

Men inte låter jag min sjukdag gå till spillo. Visserligen kan jag inte gå och shoppa eller så (det vore plain wrong), men jag tar det lugnt, läser ikapp i böcker och ska hämta min juridikbok på Posten nehe just det, det finns ju inte längre Tempo. Jag försöker komma fram till hur fan jag ska rita Harry Potter karaktärer.

Och IB-hjärnan är på. Jag gör djupa analyser.

torsdag säger vänligt men bestämt att vi får se hur det går

Inga kommentarer: