tisdag, juli 31, 2007

Vi går under parollen "Kaos är granne med Gud"

Dagens absoluta låt är "In the Morning" med Razorlight.

"I don't know what I'm doing wrong

Maybe I've been here too long

The songs on the radio sound the
same

Everybody just looks the same

But then last night was so much
fun

And now your sheets are dirty

The streets are dirty too but

You never look back over what you've
done

Remember when you were young

You'd lose yourself

In the morning, you know you won't remember
a thing

In the morning, you know it's gonna be
alright"



Jag tycker speciellt om de sista raderna, de som upprepas om och om igen. Det känns bra,tröstande på något vis. Imorgon har du glömt det här, Imorgon är allting okej.

Det är precis det en sådan person som jag behöver höra. Jag som har beslutsångest och vanlig ångest och onödig ångest och ångest ovanpå det. Men bara ibland. Jag säger helt enkelt, du skulle sett mig när jag var barn.

Jeebus.

Nuförtiden är jag rätt chill, och mighty stolt över det.

Jag har skaffat mig ett nytt valspråk sen den gamla goda tiden. Du känner igen det.
Det kan inte bli mer än fel.

Inga kommentarer: