torsdag, juli 12, 2007

Konsten att spilla tid

89. Det är ju verkligen uppenbart genom böckerna att Ron och Hermione kommer att bli ett Dom, ett Vi. Visst, en gång i min gröna ungdom tänkte jag på situationen, och funderade över om R och H eller Harry och H var bäst lämpade för varandra.

Sen läste jag Goblet of Fire.

Ladies and Gentlemen, I present to you, det vissa skulle kalla anvil-sized hints.

[Ron är nasty mot Hermione och hennes date på the Yule Ball.]
'What's up with you?' she said.
'If you don't know,' said Ron scathingly, 'I'm not goin to tell you.'
- s. 366

[R och H bråkar efter balen.]
'Well, if you don't like it, you know what the solution is, don't you? yelled Hermione; her hair was coming down out of it's elegant bun now, and her face was screwed up in anger.
'Oh yeah?' Ron yelled back. 'What's that?'
'Next time there's a ball, ask me before someone else dose, and not as a last resort!'
- s. 376

Plågsamt uppenbart.

In other news, så flyger jag till Stockholm imorgon klockan femtonhundra sharp.

Jag har inte packat än.

Hjälp.

(Måste också fixa nytt pass på morgonen. Halledudana då, vad jag måste gå upp tidigt. Usch.)

Inga kommentarer: