lördag, maj 05, 2007

Frälst

Ibland förstår jag att man gör uppror mot sina föräldrar.

Själv försöker jag vara snälla lilla flickan. Oftast. Men när man berättar att OJ, jag har fått upp ögonen för parkour! och ÅH, det där vill jag göra! så måste mamma såklart ta det till dess extrem och tro att jag ska börja hoppa från byggnader. Eh, not. Det kan ju ha någonting att göra med att jag visade henne parkour på youtube, och såklart visade de häftiga filmerna...men för guds skull, inte kommer jag väl hoppa runt på utsidan av tjugovåningshus i sommar?



Anyhow, jag är nyfrälst (Lätta har en pr-kupp på stan där dom lockar in ovetande ungdomar i den roligaste "sporten" på länge), har början till ett blåmärke på underarmen, och är lite knäckt över att ett gäng ungar ägde ut mig. I överflöd.

Det räckte att de klarade av alla hoppen.

De behövde ju fan inte göra bakåtvolter från högsta väggen.

Småglin - Bodil, 1-0.

Inga kommentarer: