torsdag, maj 24, 2007

När vi dansar runt i ring, runt i ring...

Dagens inköp: en fin, skön, grå stickad tröja.

Skall kombineras med det klassiska randiga H&M-linnet, söta skor (ej inköpta) och bruna byxor modell kortare. Till min prova-på-arbetsdag.

Jag har tänkt till.

Guuuuud vad skönt att komma iväg till Stockholm. (Mindre skönt med blåsan OF DOOM på min häl. Hädanefter förkortad "BODpmh"). Lite Äventyr, inte minst med att åka tåg över natten på sittplats. Jag hoppas på en heting mittemot som gärna pratar genom halva natten. Fast egentligen borde jag plugga kemi. And speaking of:
Jag och Yang har nu gjort de sista labbarna i Kemi B, och allt som återstår är 3 labbrapporter à en A4 var, en jämrans massa plugg och ett prov. Känns ganska okej, men jag förstår inte hur jag ska lära mig allt. Speciellt inte citronsyracykeln som jag nästan på princip vägrar lära mig, för att jag inte förstod den de tre första gångerna. Jag är sån. Ibland vägrar jag göra något på pin kiv. (Som min Photosynthesis. Burn. In. Papers-Never-Completed-Hell. Säger jag bara.)

En annan sak. Traktorer. Trak-jävla-torer. Jag har ringt varenda nummer som har den minsta koppling till traktorer de senaste dagarna, och tidigare för några veckor sen. "Hej jag undrar om ni hyr ut traktorer till studenten? Nehej? Jaha. Kan du tipsa om någonstans.... Mhm. Okej. Tack." De skickar runt mig i cirklar!

Och alla, alla, säger "men prova Lantmännen".

Aaaargh.

1 kommentar:

Anonym sa...

"Och alla, alla, säger "men prova Lantmännen"."...

... vilket är högst olämpligt med tanke på att no such thing as Lantmännen existerar nuförtiden. Granngården skare va! BANNE MIG!