onsdag, maj 30, 2007

Storfot har fott skor. (sic)

Jag brukar oftast förbanna mina stora fötter när jag är och shoppar skor. I platta skor behöver jag oftast 41, högklackade räcker förvånansvärt nog med att vara 39. (Och när jag upptäckte det kände jag mig genast lite nättare.) Annars gillar jag mina fötter, på ett väldigt o-fetischigt sätt. Dom är helt okej. Ganska fina faktiskt. Speciellt som de är de fötter jag växt upp med, och därför min mall över hur andra fötter ska se ut. Om än lite stora.

Men ibland är det bra att ha mäktiga fötter.

Som när jag igår traskade (haltade) förbi skylten "HALVA REAPRISET!". Min första tanke var "Halva reapriset ligger precis i min budgetklass!", och bestämde mig för att inte lämna Sole Appeal förrän jag fått tag på skor. Stackars butiksbiträde. Slutade med:
"Har ni några 40 annars då?"
"Inte i den.."
"Nej, jag menar över huvud taget. Jag är desperat. Allt duger."

Och jag hittade skor. Herrsidans Adidas Touring i minsta storleken - 40 2/3 (wtf?) sitter som en schmäck.

Och jag säger God Bless mina stora fötter.

1 kommentar:

Skymningsbarn sa...

haha, 41 i platta och 39 i klack, det säger mig att du har väääldigt tjocka sockar till vardags ;)

För mig handlar skostorleken beroende om skorna kommer ifrån usa/europa eller asien. med samma fot (min) passar både 38,39,40 och 41 ;).