fredag, maj 18, 2007

Ser fram emot kvällen.

Jag är rätt så ganska nöjd just nu.

Vi ska ha klassmiddag på Invito ikväll, med efterföljande salsa/latino/raggae/vaddetnuvarkväll. Och jag ska ha mina babies - de sötaste skorna som någonsin gått på denna jordens yta - fastän jag inte riktigt är haj på att gå i dem ännu.

Worst case scenario kommer jag hem med vrickad fot. Men det är smällar man får ta.

I alla fall. Det jag är mest nöjd över är att jag inte behöver springa på stan och köpa en vit kjol. Jag kommer i mina snyggo jeans, och om jag skulle råka bli lite tjock av trerättersmiddagen, så har jag en lång empirtröja som gör att det inte syns om jag knäpper upp knappen. Nöden är de bästa idéernas moder.

En annan kul sak, som slog mig, är att mamma kallar min planering för "Management by crises". Bara för att jag menar att det fixar sig. Det är egentligen konstigt. Enligt mamma, och ibland pappa, planerar jag för dåligt och för lite och har inte ordentliga tidsmarginaler. Alla mina kompisar tycker tvärtom. Helt tvärtom. Ibland går det bara inte att vinna.

I övriga nyheter upptäckte jag en ny blogg igår. Såklart hittad genom Tjuvlyssnat.se. Men ack så värd. Go there.

Inga kommentarer: