onsdag, maj 23, 2007

Old Yellow Bricks

Jag håller på med en grej i Photoshop som skulle fått min svensklärarinna att, ifall hon var min historielärarinna, sätta sina o:n i halsen.

(Att sätta sina o:n i halsen är en rolig historia i sig. Den utspelade sig på msn mellan mig och den vackra och sköna Kajsbaer. Vi diskuterade huruvida man skulle kunna lämna in en Internal Assessment som endast bestod av:

"The First World War in 1914 -

1.) There was a war in 1914.
2.) The world was at war.

Conclusion: There was a World War in 1914, and since there had been none before, it was the First World War."

Vi fick bilden av att vår kära K skulle hyperventilera sina "O-o-o-o-o-o!" - som hon alltid gör när vi skrämmer henne - och lägga sig ner och självdö. God forbid.)


Men det är en bra grej jag håller på med. Jävligt bra, om jag får säga det själv.

Inga kommentarer: